Zrozený pro "Bush Flying" Vydejte se na místa tam, kam se dosud žádný pilot nevydal
ZÁKLADNÍ PARAMETRY
Minimální rychlost - 29 km/h
Letadlo Savage Shock Cub dokáže letět opravdu velmi pomalu, zejména díky slotům a dvouštěrbinovým vztlakovým klapkám. Při obsazení jednou osobou a plně vysunutými klapkami i při rychlosti pouhých 29 km/h letadlo Savage Shock Cub stále letí a je plně ovladatelné. Prostě ideální letadlo na Bush Flying :-)
Dolet - 560 km
Díky 68 litrovým nádržím urazí na jedno natankování letadlo Savage Shock Cub vzdálenost 560 km. Není to málo, ale ani nijak závratně mnoho. Nutno říci, že tento typ letadla není určený na překonávání velkých vzdáleností. Na to jsou jiná letadla. My létáme blízko a za intenzivnějšími zážitky :-)
Délka přistávací plochy - méně než 18 metrů
S tímto letadlem vám žádný dráha nebude dostatečně krátká :-) Díky svým impozantním vztlakovým vlastnostem, které jsou dány speciálním STOL křídlem, stačí letadlu Savage Shock Cub k přistání i méně než 18 metrů délky. Při ideálním protivětru se tak z oblohy snesete na zem podobně jako vrtulník.
Délka plochy na vzlet - méně než 35 metrů
Podobně jako při přistání se i při vzletu přihlásí ke slouvu mocný vztlakový efekt STOL křídla a Savage Shock Cub letí po ujetí méně než 35 metrů.
Cestovní rychlost - 145 km/h
V cestovním režimu na 75% plynu dokáže letadlo Savage Shock Cub pelášit rychlostí 145 km/hod. Není to nijak závratná rychlost, ale doménou letadla Savage Shock Cub je zejména druhá strana rychlostního spektra, a to rychlosti blíže k nule ;-). Tam je Savage Shock Cub jako doma. Na cestování jsou jiná letadla, např. VL3.
Užitečné zatížení - 286 kg
Výrobcem udávaná hodnota užitečného zatížení je úctyhodných 286 kg, což přijde vhod až do letadla budete nakládat stan, spacák, karimatky, mačky, cepíny, šnorchly, ploutve, pušku na medvědy... :-)
Hyper STOL křídlo Shock Cub má speciální křídlo s karbonovými sloty a dvouštěrbinovými klapkami
Robustní podvozek Speciální přistávací kola, která toho vydrží opravdu hodně
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
Hyper STOL křídlo
Speciální Hyper STOL křídlo dodává letadlu Savage Shock Cub jeho jedinečné vlastnosti. Díky slotům na náběžné hraně křídla a dvouštěrbinovým fowlerovým klapkám dosahuje křídlo velkého keoficientu vztlaku a umožňuje letadlu letět opravdu velmi pomalu a stále pod plnou kontrolou pilota. Výborná řiditelnost při malých rychlostech je dána upravenými křidélky, které jsou o 40% větší než u klasické verze letadla Savage Cub. Ze stejného důvodu má Savage Shock Cub i zcela jinou výškovku, která určitě zaujme svými obřími rozměry. Oboje ale přijde ke slovu právě při Bush Flying přistání na krátké ploše.
Motor Rotax 912
Letadlo Savage Shock Cub je osazeno osvědčeným rakouským čtyřválcovým motorem Rotax 912 o výkonu 100 koní. Ne náhodou se jedná o nejprodávanější čtyřdobý letecký motor.
Robustní hlavní podvozek a pneumatiky
Do těžkého terénu jedině s pořádnými koly. Právě toho se drželi návrháři podvozku letadla Shock Cub. Podvozek tvoří speciální tlumiče, které v rámci testování vydržely při záteži 1000 kg pád z výšky 120 cm bez jakékoliv úhony a opravdu velké bantamové pneumatiky Alaska Tundra, které jen tak něco nezastaví. Povozek se tak úspěšně vyrovnává jak s hrubými přistáními na krátkých plochách v rámci Bush Flyingu, tak i s přistáními na velmi nerovných površích v divočině.
Ostruhový podvozek
Speciální kapitolou je ostruhový podvozek, který je u běžných letadel poměrně náchylnou součástí. Vzhledem ale k předurčení letadla Shock Cub je i ostruhový podvozek náležitě dymenzován do náročných podmínek. Na železe se zde opravdu nešetřilo a veškeré nárazy od balvanů, klád, kořenů a jiné havěti, kterou Shock Cub může při přistání potkat, úspěšně tlumí obří tlumič.
Dvoumístná kabina
Posádku letadla Savage Shock Cub mohou tvořit až dva lidé. Stejně jako v historické předloze Piper Cub i Shock Cub má kabinu uspořádanou se sedadli za sebou. Řízení je plnohodnotně zdvojené, čili oba členové posádky mohou ovládat letadlo. To se hodí zejména při pilotním výcviku pro získání pilotního průkazu na letadle Savage Shock Cub nebo při leteckém zážitku Pilotem na zkoušku. Při tomto uspořádání kabiny máte opravdu pocit splynutí s prostorem, kdy na obě strany máte nádherný výhled na svět ;-)
Bezpečnost především
Vývoj letadla Savage Shock Cub od počátku kladl důraz na bezpečnost. Od toho se odvíjí nejrůznější prvky a řešení, která jsou na letadle použita. Letadlo Shock Cub je svými vlastnostmi opravdu neuvěřitelně hodné letadlo, které dokáže odpustit pilotovi opravdu skoro všechno. Navíc na přistání se přibližujete rychlostí 29 km/hod, což je rychlost svižnější jízdy na kole...